Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii !!

|  PRIMA PAGINA  |

CAPTURI PE LAC . UN PESCUIT REUSIT
autor : Gioni Teticu (Preston)

Astazi am gasit timp sa merg la pescuit desi prognoza meteo nu era una favorabila...se anuntase ploaie dimineata,ceata, temperaturi de 15-16 grade in munti...dar din experienta stiu ca tocmai pe o astfel de vreme se poate prinde peste pe baltoaca frecventata de mine. Baietelul meu a tinut mortis sa mearga cu mine...sa ma ajute cu minciogul zicea el.Ok am incarcat echipamentul si am plecat spre lac. Afara era o vreme sa nu scoti caine din casa...cui ii pasa mi-am zis...prindem peste...si am ajuns pe lac unde am gasit...ce vedeti in poza de mai jos.

Mi-am scos echipamentul de prin genti si rucsace,supravegheat atent de "runnerul" meu...am pregatit nada. Bineinteles ca am folosit o nada home made...foarte usor de realizat daca ai materia prima si daca stii ce vrei sa obtii...ce fel de nada,pentru ce specie,pe ce tip de apa vrei sa o testezi etc. De fapt am obtinut foarte usor un pesmet din paine neagra,biscuiti din cereale-germeni de grau si fulgi de porumb si la final canepa prajita. Am obtinut aceasta canepa prajita foarte simplu. Am prajit la cuptor timp de 30 minute o cutie de canepa dupa ce evident am scurs-o de zeama punand boabele intr-o tava metalica.Dupa prajire,am macinat canepa 2 minute in blender si am introdus-o in mix. Acesta este pesmetul si cerealele macinate...este foarte simplu dar important este sa respectam cantitatile si granulatia,sa stim foarte bine ce vrem sa obtinem...iata amestecul inainte sa bag si canepa in mix.

Aceasta este nada...asa arata dupa ce am bagat canepa si fulgii de porumb macinati in mix...

Acum voi descrie liniile folosite...Initial am nadit doua linii separate...una principala pentru babusca, rosioara sau skimmers(platica mica) cu nada descrisa mai sus si o linie de rezerva pentru biban eventual pastrav(omniprezent orice ai face uneori este imposibil de evitat-un peste foarte lacom). Nu doream ca acesti pesti-bibanul sau pastravul sa-mi intre pe vadul nadit pentru peste alb...aveam senzatia ca as putea prinde babusca frumoasa astazi. Uneori si marlitele dau batai de cap pescarilor de stationar dar asta se intampla mai rar ce-i drept.Linia pentru rapitor am nadit-o cu rame tocate, casteri si pamant cernut printr-o sita fina,amestecul l-am umidificat cu vaporizatorul.Pe linia de babusca am lansat 8 bulgari pe cealalta 7 bulgari de marime medie.Linia de pe vadul de babusca-Pluta Preston Magic pusa pe o linie principala Browning Cenitan cu un forfac Preston Reflo Power Line o oliveta si trei droppere Preston Stoltz...greutati patrate cu taietura dubla pentru fire de diametre diferite.Am observat ca asigura o "cadere" mult mai naturala decat greutatile sferice...in caz ca pestii sunt ceva mai timizi la inceput mi-am luat masuri de prevedere.Carligul pe care l-am folosit un Kamasan nr.18 initial si apoi 16 dupa ce au inceput sa soseasca primii pesti.

Dupa nici 20 de minute au intrat pe nada mea primele babusti...momeala vierme rosu...nada de intretinere deasemeni viermi.Nu-mi place sa respect reguli scrise in carti experimentez continu...dar de data asta am gasit ca e o alegere castigatoare.Engleziii sunt dupa parerea mea cei mai buni pescari de stationar din lume.Asta e opinia mea si o duc cu mine in mormant.Ei sustin ca momeala de intretinere trebuie sa fie aceiasi cu cea de carlig. Oare asa sa fie? Asa zic ei...asa am pescuit si eu azi.

Dupa ca am prins constant timp de o jumatate de ora am hranit linia de babusca cu cateva prastii cu viermi dar...atentie fara sa pescuiesc efectiv...am lasat linia sa se "odihneasca".M-am mutat pe linia de pastrav,biban sau ce o fi...raspunsul la nada mea cu casteri si rame tocate a fost instantaneu...perca fluviatilis era acolo...si astepta.Bang...l-am luat.O alta linie,o alta specie...super bib-ul s-a luptat sa scape vreo 5 minute.

Varga Browning Pro Canal ( model Evolution 2) o varga super...iar eu un pescar norocos...

Batalie mare...no chance big boy...

Asta e pestele...al naibii de nervos,a sarit de doua ori din apa in timpul drilului dar incredibil carligul de 18 a ramas la locul lui...in gura pestelui adica...

Am eliberat tot...mari sau mici...mi-am oprit doar unul pe care l-am prins la sfarsit.Nu l-am mai pozat...a avut cam 7-800 grame...un indigen super...

Pistruiatii nu s-au lasat si nici bibanii dar din pacate "dungatii" erau foarte mici dar am prins foarte multi,unul dupa altul, devorau totul...rame,casteri,viermi...inseamna ca au raspuns pozitiv la nada ceea ce este un lucru multumitor.Indiferent ce intra il eliberam imediat...babusca si cateva platici doar asta am retinut in juvelnic...le-am eliberat si pe acestea la sfarsitul partidei.

Schimb linia,sondez adancimea si ma intorc pe linia de silver fish...incredibil sunt inca pe vad...se hranesc in draci si apuca tot ce le dai...dar am hotarat ca e destul si am decis sa inchei.Greu oameni buni...varga lunga...11m sute de lansari schimba linii...kit-uri... vreme oribila, am indurat 3 ore de ploaie, dimineata ceata deasa aerul de munte este foarte rece chiar si vara dar astea sunt conditiile...asta e.Sunt ud pana la piele,murdar...dar nu-mi pasa...am prins peste 4 specii in aceiasi partida si am eliberat aproape tot pentru ca asa simt,asa trebuie asa m-au invatat EI...nu vreau sa demonstrez nimanui nimic-nici macar mie.Asta sunt si asta voi ramane.Indiferent unde si ce prind,opresc unul restul inapoi acasa....in apa adica.

Eliberez ce e in juvelnic...atat cat e...vreo 25-30 de babusti,bibani,hibrizi...o sa-i prind data viitoare sper...

PESCUIT STATIONAR   PESCUIT LA CRAP   PESCUIT LA RAPITORI   PARTIDE DE PESCUIT   POVESTIRI PESCAR HOINAR